Cursussen en workshops NAJAAR 2018

CURSUSSEN EN WORKSHOPS NAJAAR 2018

Hierbij onze workshops en cursussen voor het najaar 2018.
Onze Open Dag is op zaterdag 8 september 10-15 uur.

Basis cursus patchwork (hand)

Heeft u ook altijd met bewondering staan kijken naar alle mooie dingen die in onze winkel hangen? Wij gaan dit seizoen weer starten met een basiscursus patchwork. Tijdens deze cursus wordt er gewerkt met de hand om alles beter aan te kunnen leren. We gaan een quiltje maken van 120x120 cm, maar de mogelijkheid is er ook om een grotere quilt te maken voor bijv. een bed.
Onze basiscursus bestaat uit totaal 12 lessen, verdeeld over 2 seizoenen.

Gegeven door: Marina Fluit
We gaan starten zodra er genoeg aanmeldingen zijn.
Kosten: € 60,-- (voor de eerste 6 lessen)

Quiltcorner Maandagavond Bee

De Bee op de maandagavond van de maand bestaat alweer een tijdje. In deze groep zijn enkele plaatsen vrij gekomen. Als u interesse heeft om gezellig 1x per maand bij elkaar te komen met andere quiltsters, laat het ons dan even weten. Het is geen OPEN BEE, dus u kunt niet zomaar langskomen, u moet zich hier wel van tevoren voor opgeven, u geeft zich op voor de HELE periode van 6 maanden.

Gegeven door: Marina Fluit
Op: 1e maandagavond van de maand van half 8 tot half 10.
Kosten: 5 euro per avond, per seizoen vooruit te betalen.

Op: 3e maandagavond van de maand van half 8 tot half 10.
Kosten: 5 euro per avond, per seizoen vooruit te betalen.

Sokken breien (hand)

Nu eens geen cursus patchwork of quilten, maar zelf leren sokken breien. Deze cursus is speciaal voor iedereen die wel kan breien, maar nog niet een sok kan breien!

We breien sokken op 5 pennen of een rondbreinaald en de cursus is 3 keer een ochtend of middag in overleg (met huiswerk!).
Sokken breien is een hele leuke bezigheid, goed mee te nemen en prima te doen voor bij de tv op de lange winteravonden. Er zijn diverse soorten sokkenwol in de winkel aanwezig en er is keuze in leuke frisse kleuren met of zonder patroontjes en echte standaard kleuren sokkenwol. Kortom er is voor iedereen iets leuks te vinden!

Gegeven door: Marina Fluit
Op: in overleg
Kosten : 30 euro incl.materialen (sokkenwol en 5 breinaalden of rondbreinaald )

Brei- en haak bee

In onze winkel is er op de woensdagochtend een bee voor de dames en/of heren die graag breien en haken!
Gezellig handwerken en kletsen met elkaar onder genot van een kopje koffie/thee met iets lekkers erbi.
En zit je ergens mee? Kom je niet uit je patroon? Samen kom je een stuk verder!
De brei/haak ochtend is op woensdagochtend van 10 tot 12 uur.
Kosten 10 euro per maand

Zaterdagochtend bee NIEUW

Een keer per maand op zaterdagochtend gezellig bij elkaar komen en werken aan je eigen werkstuk? Een zaterdag om iedere keer weer naar uit te kijken, onder genot van een kopje koffie/thee met iets lekkers erbij lekker werken aan je eigen werkje en op leuke nieuwe ideetjes komen. Je geeft je op voor 6 maanden.

Op: eerste zaterdag van de maand van 10.30 tot 12.30 uur

Kosten: 30 euro per 6 maanden

Machinaal Quilten

In vier lessen leer je hoe je zowel met als zonder transport je quilt kan doorquilten.
Onder andere komt het bekende meanderen en rasteren aan bod. Ook gaan we nog andere quiltmotieven uitproberen.
Verder wordt er ook aandacht besteed aan hoe je bepaalt welke doorquilt techniek en motief passen bij jouw quilt.
Het is de bedoeling dat je na iedere les zelf thuis aan de slag gaat. Mocht je dan nog vragen hebben, dan is daar aan het begin van de volgende les alle gelegenheid om die te stellen.
Na deze cursus heeft het machinaal doorquilten geen geheimen meer voor jou.

Gegeven door: Helma de Jong
OP: nieuwe data in het voorjaar
Kosten 80 euro (4 lessen)

Doorquilten met Westalee Mallen (machine)

De mallen van Westalee zijn heel erg handig om zelf prachtige figuren te maken bij het doorquilten.
We hebben bij cursus bewust gekozen om het in 2 middagen in te plannen.
De 1e ochtend gaan we aan de slag met het instellen van de voet en het maken van de eerste patronen.
Tijdens de 2e middag gaan we dan een stapje verder.
Er is veel meer mogelijk met de basismallenset dan je op het eerste gezicht verwacht!

Gegeven door: Helma de Jong
Op: vrijdag 26 oktober (2e les in overleg met de groep) van 13-15 uur.
Kosten: € 40

Japans tasje (machine)

Deze gezellige handtas heeft 2 binnenvakken, het lijkt misschien ingewikkeld, maar dat valt erg mee!
Aan het einde van de middag is je tasje grotendeels klaar.

Gegeven door: Helma de Jong
Op: vrijdag 26 oktober van 10 tot 12 uur.
Kosten: € 20,--

ALGEMENE (CURSUS) VOORWAARDEN

Inschrijving:
Indien u belangstelling heeft voor een van de cursussen, kunt u zich met behulp van het inschrijfformulier aanmelden. Voor alle cursussen geldt: "wie het eerst komt, het eerst maalt" en "vol is vol".
Het inschrijfformulier kunt u inleveren bij de winkel, faxen naar 030-6924353, of per post zenden naar:
Marina’s Quiltcorner, Pleineslaan 32B, 3734 EN Den Dolder.
De inschrijving dient altijd schriftelijk te geschieden en is bindend.

Betaling:
Het totale cursusgeld moet worden betaald bij inschrijving per kas of overgemaakt naar onze rekening NL16INGB0004306920 t.n.v. Marina’s Quiltcorner.

Annuleren:
Annuleren is mogelijk tot 3 weken voor aanvang van de cursus. Annulering na deze datum is niet meer mogelijk, maar u heeft wel de mogelijkheid om zelf voor vervanging te zorgen. Indien er een wachtlijst is voor de workshop kan er misschien door de winkel een vervanger voor u worden gevonden. In dat geval hoeft u de workshop niet te betalen.
Bij onvoldoende belangstelling voor een bepaalde cursus heeft Marina’s Quiltcorner het recht om de cursus te annuleren, waarbij het inschrijfgeld zal worden terugbetaald. In alle andere gevallen kunnen wij het inschrijfgeld NIET terug betalen.
Plaatsing bij de cursus geschiedt op volgorde van binnenkomst van het cursusgeld en inschrijfformulier. De cursussen zijn altijd inclusief koffie en thee en exclusief de benodigde materialen, tenzij anders vermeld.

Inschrijven:
Voordat u zich inschrijft voor een cursus, lees eerst even de cursusvoorwaarden. Om u in te schrijven voor een cursus/workshop kunt u het volgende bestand downloaden (Word document) of als pdf, uitprinten, invullen en opsturen naar onze winkel. Graag voor elke inschrijving een apart formulier invullen, het cursusgeld kunt u overmaken op NL16INGB0004306920 t.n.v. Marina’s Quiltcorner.
Als u zich inschrijft voor een dagcursus denkt u dan aan een lunchpakketje???? Koffie/thee of een soepje tussen de middag krijgt u van ons.

Index | Quiltshop On-Line | Facebook | Nieuws | Cursus programma | Routebeschrijving