Cursussen en workshops NAJAAR 2017

CURSUSSEN EN WORKSHOPS NAJAAR 2017

Basis cursus patchwork (hand)

Heeft u ook altijd met bewondering staan kijken naar alle mooie dingen die in onze winkel hangen? Wij gaan dit seizoen weer starten met een basiscursus patchwork. Tijdens deze cursus wordt er gewerkt met de hand om alles beter aan te kunnen leren. We gaan een quiltje maken van 120x120 cm, maar de mogelijkheid is er ook om een grotere quilt te maken voor bijv. een bed.
Onze basiscursus bestaat uit totaal 12 lessen, verdeeld over 2 seizoenen.

Gegeven door: Marina Fluit
Op 1e en 3e maandagmiddag van de maand van 13.30-15.30 uur. We gaan starten in september
Kosten: € 60,-- (voor de eerste 6 lessen)

Zondagmiddagbee

Gezellig aan je eigen werkstuk werken in groepsverband.
Gewoon een leuke besteding van je zondagmiddag dus! En je krijgt weer genoeg ideetjes van alle werkstukken die langs komen als UFO of juist als compleet werkstuk!
Wij zorgen voor de thee/koffe en iets lekkers erbij.

Op de tweede zondagmiddag van de maand van 14 tot 16 uur
Gegeven door: Marina Fluit
Kosten: 50 euro per 6 maanden

Quiltcorner Maandagavond Bee

De Bee op de maandagavond van de maand bestaat alweer een tijdje. In deze groep zijn enkele plaatsen vrij gekomen. Als u interesse heeft om gezellig 1x per maand bij elkaar te komen met andere quiltsters, laat het ons dan even weten. Het is geen OPEN BEE, dus u kunt niet zomaar langskomen, u moet zich hier wel van tevoren voor opgeven, u geeft zich op voor de HELE periode van 6 maanden.

Gegeven door: Marina Fluit
Op: 1e maandagavond van de maand van half 8 tot half 10.
Kosten: 5 euro per avond, per seizoen vooruit te betalen.

Op: 3e maandagavond van de maand van half 8 tot half 10.
Kosten: 5 euro per avond, per seizoen vooruit te betalen.

Sokken breien (hand)

Nu eens geen cursus patchwork of quilten, maar zelf leren sokken breien. Deze cursus is speciaal voor iedereen die wel kan breien, maar nog niet een sok kan breien!

We breien sokken op 5 pennen of een rondbreinaald en de cursus is 3 keer een ochtend of middag in overleg (met huiswerk!).
Sokken breien is een hele leuke bezigheid, goed mee te nemen en prima te doen voor bij de tv op de lange winteravonden. Er zijn diverse soorten sokkenwol in de winkel aanwezig en er is keuze in leuke frisse kleuren met of zonder patroontjes en echte standaard kleuren sokkenwol. Kortom er is voor iedereen iets leuks te vinden!

Gegeven door: Marina Fluit
Op: in overleg
Kosten : 30 euro incl.materialen (sokkenwol en 5 breinaalden of rondbreinaald )

Oud en Nieuw (machine)

Oud en Nieuw heet deze quilt omdat ik er zowel oude als nieuwe stofjes in heb verwerkt! Sommige stofjes lagen al 20 jaar te wachten op een bestemming :) Deze quilt is daar heel goed voor, gebruik je stofjes uit de kast en koop er wat gezellige nieuwe stofjes bij en met deze techniek heb je zo een hele leuke quilt (en een goed gevoel).

Het is geen moeilijke quilt om te maken en voor deze quilt wordt er gewerkt met de machine, maar dit keer hoeft u niet in inches te werken als u dat niet prettig vindt.

En ik waarschuw nu gelijk: deze techniek is verslavend! Er zijn meerdere manieren om de blokken uit te leggen, dus je kunt ze allemaal uitproberen :)

Gegeven door: Marina Fluit
Op: donderdag 28 september van 10 tot 12 uur.
Kosten: €17,50

Brei- en haak bee

In onze winkel is er op de woensdagochtend een bee voor de dames en/of heren die graag breien en haken!
Gezellig handwerken en kletsen met elkaar onder genot van een kopje koffie/thee met iets lekkers erbi.
En zit je ergens mee? Kom je niet uit je patroon? Samen kom je een stuk verder!
De brei/haak ochtend is op woensdagochtend van 10 tot 12 uur.
Kosten 10 euro per maand

Beginners workshop naaimachine

Wil je eens iets gaan maken met de naaimachine? En werken in inches? Dan is dit de juiste workshop voor jou! Heel erg geschikt voor een beginner op patchwork gebied, maar deze quilt is ook zeker heel leuk om te maken voor een wat meer gevorderde patchworkster! Een heerlijke quilt om in elkaar te zetten en hoe je ook je stofjes kiest, het wordt altijd wel een hele leuke quilt. Inmiddels ben ik al met een derde versie bezig, dat zegt denk ik genoeg.
Een grote in herfstige batikstoffen, een iets kleinere in zwart/wit en een boxkleed in rood/wit. Je kunt het net zo groot of zo klein maken als je wilt met deze blokken!

We werken met de naaimachine in inches, dus een 1/4 inch voetje is hier wel voor nodig. Heb je deze nog niet? Bestel het voetje dan op tijd bij je naaimachine dealer. Het werken in inches wordt een stuk gemakkelijker als je naait met zo'n voetje.

Gegeven door: Marina Fluit
Op: donderdag 16 november 2017 van 10 tot 15 uur.
Kosten: € 35,--

Zaterdagochtend bee NIEUW

Een keer per maand op zaterdagochtend gezellig bij elkaar komen en werken aan je eigen werkstuk? Een zaterdag om iedere keer weer naar uit te kijken, onder genot van een kopje koffie/thee met iets lekkers erbij lekker werken aan je eigen werkje en op leuke nieuwe ideetjes komen. Je geeft je op voor 6 maanden.

Op: eerste zaterdag van de maand van 10.30 tot 12.30 uur

Kosten: 30 euro per 6 maanden

Vosjes quilt (machine)

De manier om de zogenaamde Stitch en Flip methode te leren!

Zelf werk ik meestal op deze manier en het is een fijne methode om met de naaimachine te werken en niets af te hoeven tekenen. Op maat snijden in inches en naaien met een 1/4 inch naadtoeslag en dan valt alles op zijn plaats!

Heeft u nog geen 1/4 inch voetje (zonder geleider) voor uw naaimachine bestel deze dan op tijd bij uw naaimachine dealer, want het naaien met dit voetje maakt het allemaal een stuk simpeler.

We maken op deze workshop de vosjes blokken van het Fancy Fox patroon van Elizabeth Hartman. Het originele patroon zit bij de prijs van de workshop in. Het patroon beschrijft 3 verschillende maten quilts met deze vosjes. Ik heb als voorbeeld het babymaatje genaaid en heb hiervoor 2 zakjes met 10 lapjes van 15x25 cm gebruikt die wij in de winkel verkopen. U kunt ook een Jellyroll hiervoor gebruiken. Daarbij heb je natuurlijk nog de achtergrondstof en wit en zwart nodig om de kopjes van wangen, ogen en neus te voorzien.

Let op! Het naaien van vosjes blokken op deze manier is verslavend! Dus je bent gewaarschuwd.

Als je eenmaal deze methode doorhebt staat je ook niets meer in de weg om 1 van de andere patronen van Elizabeth Hartman te naaien!

Gegeven door: Marina Fluit
Op: donderdag 12 oktober 2017 van 10 tot 12.30 uur.
Prijs: 29,95 euro incl. origineel patroon

Machinaal Quilten

In vier lessen leer je hoe je zowel met als zonder transport je quilt kan doorquilten.
Onder andere komt het bekende meanderen en rasteren aan bod. Ook gaan we nog andere quiltmotieven uitproberen.
Verder wordt er ook aandacht besteed aan hoe je bepaalt welke doorquilt techniek en motief passen bij jouw quilt.
Het is de bedoeling dat je na iedere les zelf thuis aan de slag gaat. Mocht je dan nog vragen hebben, dan is daar aan het begin van de volgende les alle gelegenheid om die te stellen.
Na deze cursus heeft het machinaal doorquilten geen geheimen meer voor jou.

Gegeven door: Helma de Jong
OP: vrijdag 15 september, 13 oktober, 10 november en 8 december 2017 van 10 tot 12 uur.
Kosten 80 euro (4 lessen)

Technieken middag (hand en machine)

Op een middag een leuke (nieuwe) techniek leren en daar een leuk klein werkstukje van maken thuis?
Helma heeft de mogelijkheid om 4 nieuwe technieken te leren, nl. Stitchery, applicatie met tule, Keltische knoop en Origami vouwen
U geeft zich op voor alle 4 de middagen.

Gegeven door: Helma de Jong
OP: vrijdag 15 september, 13 oktober, 10 november en 8 december 2017 van 13 tot 15 uur.
Kosten 80 euro (4 lessen)

Kerstmysterie!

Gezellig een ochtend aan de slag met ??????? dat is nog een verrassing.....Helma gaat een leuk werkje voorbereiden wat met de Kerstmis te maken heeft. Gegeven door: Helma de JongOP: zaterdag 25 november van 10 tot 12 uur. Kosten 20 euro

Kartonnage: naaidoos en naaimapje


Kartonnage is helemaal in!
Wij hebben Cora van Weel bereid gevonden om in onze winkel workshops te verzorgen in o.a. kartonaage. Op deze workshop dag gaan we een naaidoos EN een naaimapje maken.
Zelf neem je leuke stoffen mee en de speciale kartonnagelijm(of koop je in onze winkel) en wij verzorgen de kartonnage pakketten. En als je het helemaal af wil maken met mooie stevige hoekjes dan hebben wij die los te koop.


Gegeven door: Cora van Weel
Op: zaterdag 16 september van 10 tot ongeveer 15 uur/15.30 uur.
Kosten: 65 euro incl. materiaalpakketen van zowel de naaidoos als het naaimapje!

Kerstgroepje naaien

Heb je ze al gezien in onze winkel? De mooie pakketten met daarin Jozef, Maria en het kindje Jezus? Een leuke Kerstgroep die je zelf kan maken.
Het pakket bevat alle materialen (excl. vulling) die je nodig hebt, alleen nog een klosje garen en je naaimachine meenemen en je kan aan de slag.

Gegeven door: Cora van Weel
OP: zaterdag 18 november 2017 van 10 tot 15 uur/15.30 uur.
Kosten: 65 euro incl. het materiaalpakket en de vullling.

Cathedral Window met de naaimachine

Ook altijd gedacht dat de Cathedral Window quilts alleen maar met de hand kunnen worden genaaid? Nee hoor, er is ook een hele leuke methode om dit (bijna) helemaal met de naaimachine te doen.
Wij maken op deze dag een voorkant van een kussen of een tas, die je thuis verder kan afwerken.
Of je kiest ervoor om dit een begin van een grote quilt te laten zijn ..... mogelijkheden genoeg!

Gegeven door: Marina Fluit
OP: donderdag 14 september van 10 tot ongeveer 15 uur.
Kosten: 35 euro

Handquilten in de ring

Een dag oefenen met quilten in de ring om straks van je quilttop een prachtige quilt te kunnen maken. Tevens informatie over tussenvulling, naalden, overbrengen van quiltpatronen, markers. enz.

Gegeven door: Janny van der Kloet en Foke Hoekstra.
Op: zaterdag 14 oktober 2017 10.30 tot 15.30 uur
Kosten: €52.50

ALGEMENE (CURSUS) VOORWAARDEN

Inschrijving:
Indien u belangstelling heeft voor een van de cursussen, kunt u zich met behulp van het inschrijfformulier aanmelden. Voor alle cursussen geldt: "wie het eerst komt, het eerst maalt" en "vol is vol".
Het inschrijfformulier kunt u inleveren bij de winkel, faxen naar 030-6924353, of per post zenden naar:
Marina’s Quiltcorner, Pleineslaan 32B, 3734 EN Den Dolder.
De inschrijving dient altijd schriftelijk te geschieden en is bindend.

Betaling:
Het totale cursusgeld moet worden betaald bij inschrijving per kas of overgemaakt naar onze rekening NL16INGB0004306920 t.n.v. Marina’s Quiltcorner.

Annuleren:
Annuleren is mogelijk tot 3 weken voor aanvang van de cursus. Annulering na deze datum is niet meer mogelijk, maar u heeft wel de mogelijkheid om zelf voor vervanging te zorgen. Indien er een wachtlijst is voor de workshop kan er misschien door de winkel een vervanger voor u worden gevonden. In dat geval hoeft u de workshop niet te betalen.
Bij onvoldoende belangstelling voor een bepaalde cursus heeft Marina’s Quiltcorner het recht om de cursus te annuleren, waarbij het inschrijfgeld zal worden terugbetaald. In alle andere gevallen kunnen wij het inschrijfgeld NIET terug betalen.
Plaatsing bij de cursus geschiedt op volgorde van binnenkomst van het cursusgeld en inschrijfformulier. De cursussen zijn altijd inclusief koffie en thee en exclusief de benodigde materialen, tenzij anders vermeld.

Inschrijven:
Voordat u zich inschrijft voor een cursus, lees eerst even de cursusvoorwaarden. Om u in te schrijven voor een cursus/workshop kunt u het volgende bestand downloaden (Word document) of als pdf, uitprinten, invullen en opsturen naar onze winkel. Graag voor elke inschrijving een apart formulier invullen, het cursusgeld kunt u overmaken op NL16INGB0004306920 t.n.v. Marina’s Quiltcorner.
Als u zich inschrijft voor een dagcursus denkt u dan aan een lunchpakketje???? Koffie/thee of een soepje tussen de middag krijgt u van ons.

Index | Quiltshop On-Line | Facebook | Nieuws | Cursus programma | Routebeschrijving